Благодаря, че ми отговорихте.
Вярно ли е това, че ако си начислявам доход по- малък от осиг вноски или равен не се начисляват осигуровки и данък, но се признава за разход на фирмата
Имам и друга фирма на семейството, в която не съм съдружник. От написаното от Вас разбирам, че мога да водя счетоводството и на двете фирми без да си начислявам и изплащам доход да продължа да се самоосигурявам като Сол и накрая на год. да дам на счетоводител да ми направи приключване и отчети.
Въпросът ми беше  по какъв договор е най добре да извършвам тази дейност , естествено с помощта отначало на др. счетоводител учител, защото от четене и учебници само няма никаква полза без практика явно
Като СОЛ и управител на Еоод досега се осигурявах на минимален ос. доход. Мисля да започна да си изплащам заплата на трудов договор на минимален осиг.праг. Така наред  с осигуровките се начислява и данък доход. Изплащам и девиденти, начислявам корп. данък.
И може ли да не се плаща ДОД?
Здравейте,  собственик на Еоод съм. Самоосигурявам се до сега и имах счетоводител, който ми водеше счетов. Имам ик.образование счетоводство  магистър , работила съм 10 год. счетоводител но само 3 сметки водене на складове и подотчетни лица.  От тази год  мисля да започна да водя месечно счет. и накрая  на год. да го давам на счетоводител да прави год.приключване . Много ми е чуждо всичко и незнам дали ще се справя , защото нямам опит сама да водя а и 10 год. съм работила в друга сфера. Но приходът от фирмата ме притиска сама да върша това. Въпросът ми е кое е най- изгодно какъв договор да сключа , какъв р р доход да си изчлащам  за да плащам най- малко осиг. и данъци.